Een van de zwakste punten aan een auto is de distributieriem. Bij sommige merken en types maakt de fabrikant niet gebruik van een riem maar een ketting. De distributieketting heeft voor- en nadelen. Een van de nadelen is dat een ketting meer kost voor de fabrikant en dat het gewicht zwaarder is dan van de riem. Dit heeft dus ook effect op het motorvermogen. Redenen voor de fabrikant om alsnog voor een riem te gaan. Meer autoweetjes lezen? Ga dan naar https://autocup.nl/
Distributieriem vervangenDe distributieriem moet je vervangen om de zoveel tijd of zoveel kilometers. Doe je dit niet dan loop je het risico dat de riem breekt. Wanneer de riem gebroken is loopt je motorblok in de soep en krijg je te maken met zeer hoge kosten. Er ontstaat namelijk motorschade. De schade kan oplopen tot over de 2000 euro. Voor veel mensen kan dit betekenen dat ze gedwongen de auto verkopen. Tijdig vervangen is dus een goed idee.
Hoe vaak distributieriem vervangenHoe vaak de distributieriem vervangen moet worden hangt af van de specificaties die de fabrikant heeft opgegeven. Voor iedere merk, type en model kan dit weer verschillend zijn. De ene auto doet 3 jaar met de riem of 50.000 km en de andere auto 12 jaar en 120.000 km. Een groot verschil dus. Daarom is het belangrijk dat je de auto zo nu en dan naar een vakgarage toebrengt om de boel te laten inspecteren. Bij een grote beurt wordt hier vaak aandacht aan besteed.
Kosten van een riemHet vervangen van een distributieriem kost gemiddeld 400 euro. Bij de ene auto is het een stuk duurder dan de andere. Het prijsverschil heeft niet met de kosten van de materialen te maken maar met de tijdsduur. Het bedrag is namelijk voornamelijk gebaseerd op het arbeidsloon. Een distributieriem vervangen is namelijk een hoop werk.
Auto verkopen met gebroken riemIs de distributieriem gebroken bij je auto, dan start hij niet meer en kun je er ook niet meer mee rijden. Je auto verkopen is gelukkig geen probleem. Ga hiervoor naar https://gratismijnautoverkopen.nl/ |